Stichting van de Straat / Leger des Heils
Stichting van de Straat, in samenwerking met het Leger des Heils, biedt ondersteuning aan mensen in kwetsbare situaties. Met informatie verspreid over 8 verschillende instellingen was het voor hulpzoekers vaak moeilijk om snel de juiste hulp te vinden.
Mensen die hulp zoeken in crisissituaties – zoals dak- en thuisloosheid, verslaving of psychische problemen – staan voor een complex landschap van hulpverlenende instanties. De uitdagingen waren:
Vooral in acute situaties telt elke minuut en is het cruciaal dat mensen snel worden doorgeleid naar de juiste hulp.
And AI ontwikkelde een chatgestuurde AI-assistent die alle informatie van de betrokken hulpinstanties bundelt in één toegankelijk punt. De oplossing combineert empathische gespreksvoering met slimme informatievoorziening:
De implementatie van de AI-assistent heeft een directe positieve impact op de toegankelijkheid van hulpverlening:
"Voor Stichting van de Straat ontwikkelden we een chatgestuurde AI-assistent die alle informatie van acht belangrijke instellingen bundelt in één centraal punt. De assistent gebruikt een slimme AI-contentmodule om snel de situatie in te schatten, de juiste instelling te vinden en een relevante vragenlijst of gespreksstructuur op te stellen — ook in lastige of crisissituaties. Waar mensen voorheen 8 à 9 websites moesten bezoeken, hebben zij nu één toegankelijke ingang voor directe hulp en informatie."— Carlien Kappert, regiomanager Leger des Heils
Ontdek hoe AI jouw informatievoorziening kan transformeren
Plan een gesprek